Webinaarisarja pidetään 24.9.2025 klo 13.00–14.30 ja 1.10.2025 klo 13.00–14.30 Microsoft Teamsissa.
Webinaarin ensimmäisessä osassa digitaalisen liiketoiminnan lehtori Markus Hämynen avaa markkinoinnin kentän ajankohtaisia trendejä ja kehityssuuntia. Hämynen ja Eskelinen tarkastelevat eri osa-alueiden, kuten sisältömarkkinoinnin, sosiaalisen median ja hakukonemarkkinoinnin, viimeisimpiä ilmiöitä sekä niiden vaikutuksia yritysten näkyvyyteen ja asiakaskokemukseen. Lisäksi Hämynen syventyy siihen, miten tekoäly muuttaa markkinoinnin toimintamalleja.
Webinaarin toisessa osassa keskitytään käytännön toimenpiteisiin, joilla yrityksen näkyvyyttä voidaan kasvattaa eri digitaalisissa kanavissa. Osiossa käsitellään muun muassa hakukoneoptimoinnin, sosiaalisen median ja maksetun mainonnan hyödyntämistä sekä niiden roolia kokonaisstrategiassa. Lisäksi pureudutaan asiakaspolun mittaamiseen: miten seurata ja analysoida kuluttajan etenemistä eri vaiheissa, ja mitä mittareita kannattaa käyttää tulosten arviointiin ja kehittämiseen.
Asiantuntijat:
Markus Hämynen KTM, on LAB-ammattikorkeakoulun digitaalisen liiketoiminnan lehtori ja tietokirjailija. Hänen erityisalaansa ovat digitaalinen kauppa, markkinointi ja asiakaskokemuksen kehittäminen sekä vastuullinen liiketoiminta.
Luca Eskelinen on toimii LAB-ammattikorkeakoulussa projektisuunnittelijana LAB Studiossa ja hankkeissa. Hänen erityisalaansa ovat verkkosivujen kehitys ja optimointi, valokuvaus sekä asiakaskokemuksen kehittäminen viestinnän näkökulmasta.